dinsdag 14 augustus 2012

Tag #3: Nailpolish & me

Goodmorning! Vandaag heb ik een leuke tag voor jullie. :) Ja, ik weet het, het principe van zondag tagdag schend ik hiermee voor de 2e keer, haha, maar afgelopen zondag heb ik het niet gedaan omdat ik een week niets kon plaatsen en ik per se die 2 recepten online wilde zetten en dat dus boven een tag verkoos. Alleen omdat ik tags doen zo leuk vind, wilde ik toch geen week overslaan, dus hier is ie wat verlaat, het is wel een hele leuke! Ik ben gek op nagellak, in alle - of nou ja, bijna alle - soorten en kleuren (ook al bezit ik dan niet zo heel veel), dus toen ik deze tag laatst op veracamilla.nl zag, móest ik die gewoon overnemen. Ik had de vragen dus al een tijdje klaarstaan en omdat ik gisteren toch mijn nagellakstash aan het opruimen was, heb ik ze nu eindelijk ingevuld. Voilà, lees verder voor mijn favoriete nagellak etc!

Photobucket

1. Hoeveel lakjes telt jouw stash?
Hmm, dat zal wel niet zo veel zijn... Gisterenochtend 78, na de grote schoonmaak echter nog maar 62. Tjee, wat weinig inderdaad, haha. Een tijdje geleden had ik er overigens meer (ruim over de 100), want toen deed ik nog samen met mijn zusje. Maar omdat dat niet zo goed liep hebben we ze verdeeld en heb ik met pijn in mijn hart afscheid moeten nemen van de helft. Nu ben ik bezig weer een grotere stash op te bouwen, alleen met een zelf opgelegd koopverbod is dat vrij lastig...
2. Van welk merk bezit je de meeste lakken?
Van Essence, dat kan ik je gemakkelijk vertellen zonder te tellen, maar ik vond het leuk voor mezelf om dat toch even te doen en het zijn er 28.
3. Wat is de meest voorkomende kleur in je stash?
Ik had echt geen idee, maar dat blijkt paars te zijn. Blauw, groen (en wat daar tussenin zit), roze en bruin (ik heb wel heel veel als bruin gelabeld, van wat een beetje naar rood neigt tot een soort groenbruin en beige) maken trouwens ook een goede kans.
4. Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Teveel om op te noemen. Zouden er echt normale mensen zijn die alles bezitten?
5. Welke nagellak draag je het meest?
Hmm, lastige. Ik heb geen idee, ik wissel een beetje af. Mijn Bourjous-nagellak iets meer denk ik, omdat ie zo goed blijft zitten, en mijn enige lakjes van OPI en W.I.C. by Herôme ook.
6. Van welke lak blijf je je afvragen waarom je het nog niet hebt weggegooid?
Zoals ik net al zei heb ik gisteren maar liefst 16 dingen weggegooid. Dat was ook wel echt nodig, haha, maar omdat ik heel slecht ben in dingen weggooien kwam ik er nooit toe.


Nu heb ik nog wel een knalroze, beetje shimmery, nagellak van Rimmel die nogal stroperig is, maar ik vind hem zo mooi en er zit nog best veel in en ik vind het gewoon zonde om überhaupt dingen van Rimmel in de prullenbak te gooien, dus misschien is die lak nu het antwoord op de vraag.
7. Gebruik je een basecoat?
Sinds mijn nagels ooit helemaal vergeeld waren: ja, altijd.
8. Gebruik je een topcoat?
Niet altijd, om eerlijk te zijn. Maar de laatste tijd wel vaker, een sneldrogende, ik heb eindelijk het nut ontdekt, haha.
9. Stempelen of uit de losse hand?
Uit de losse hand.
10. Hou je van glitters/shimmer of toch liever een crème finish?
O, dat ligt er echt maar net van in welke stemming ik ben.
11. Voel je je kaal zonder nagellak?
Dat ligt eraan hoe mijn nagels eruit zien. Als ze slecht verzorgd zijn en zo wel, dan zit ik me er constant aan te ergeren en dan mis ik echt nagellak, maar over het algemeen kan ik er wel een paar dagen zonder. Maar ook echt niet langer, dan grijp ik toch weer naar een flesje. 
12. Hoeveel lakjes heb je de afgelopen week gekocht?
Geen! Ha, wat goed. De laatste lakjes die ik kocht waren 2 lakjes van Essence in de aanbieding, met 50% korting dus, dat waren de donkerbruine 99 Wanna say hello en de geshimmerde donkerblauwe 76 Hard to resist. Nou ja, dit antwoord klopt op twee manieren niet helemaal, moet ik even opbiechten, haha. Ten eerste heb ik net iets online heb besteld van Orly, maar dat is voor de verjaardag van een vriendin dus ik vind dat dat niet telt. En ten tweede heb ik na de nagellak van Essence nog 6 lakjes van W.I.C. by Herôme besteld (6 voor €15, toen was ik om, koopverbod of niet), maar die komen pas over een tijdje binnen, dus dat telt ook niet. (a) Bovendien ben ik van plan daarvan ook een paar te bewaren als cadeautjes... Als ik me kan inhouden.

Hoeveel lakjes telt jouw stash en welke merken en kleuren vind jij het leukst of fijnst?
PS. Tags zijn er om over te nemen! Als je een link naar jouw artikel van deze tag in de comments plaatst (voor deze ene keer mag het) neem ik zeker even een kijkje!

PPS. Vlak nadat ik deze tag had uitgewerkt, ging ik even filmpjes kijken op YouTube en heel toevallig kwamen er allemaal dingen over nagellak voorbij! Bijv. de nagellakstash van Martine van livelifegorgeous, waardoor ik vond dat ik toch niet zo héél weinig nagellak heb (wat een opluchting, haha), maar ook dit filmpje waarin Serena van beautylab op bezoek gaat bij een echte nagellakfreak! Zeker even leuk om te kijken, wel bijzonder jaloersmakend!

5 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen! Ik zou hem dolgraag willen overnemen maar ik denk niet dat die van mij zo interessant is om te lezen haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijne ook niet heb ik het idee, haha, maar als je het leuk vindt om te doen moet je het gewoon doen! :)

      Verwijderen
  2. Sorry, veel beter dan dat kan ik het niet uitleggen! Misschien moet je eens Googlen of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb deze leuke tag ook al gedaan :)
    Leuke blog heb je! Ik volg je, volg je terug?:)
    www.beautychecker.blogspot.com

    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelezen, leuk! Grappig ook dat jouw 10e vraag anders is en dat je er maar 10 hebt, haha. Jouw blog is ook leuk! Ik volg je terug. :)

      Verwijderen