woensdag 15 augustus 2012

DIY: Easy 'colour blocked' nails

Ook dit seizoen is colour blocking (die site is ook superleuk om inspiratie uit op te doen voor colour blocking in je outfit!)  weer een enorme trend en dat bewijst maar weer eens dat met kleur alles mogelijk is. Combineer wat je wil, nu mag het! Ik vind felle kleurtjes op mijn nagels in de zomer zelf altijd al heel tof, dus op dit vlak ga ik braaf met de mode mee en als ik er zin in heb lak ik zelfs meerdere kleuren op mijn nagels. Het is vrij simpel, dus ik laat jullie zien hoe je het kunt doen! :)



Benodigdheden
- Basecoat
- 2 kleuren nagellak (of meer, het is ook leuk om op elke nagel andere kleuren te gebruiken)
- Plakband
- Schaar
- Topcoat



Ik ga vandaag het vrolijke gele lakje 700 Birdy Reloaded! van Catrice gebruiken met daarnaast een prachtige mintgroene van Miss Sport, 330 Coty Paris (I looove nailpolish with my favorite city in it's name!). Mijn basecoat en sneldrogende topcoat (luiheid) zijn beide van Essence. Gewoon lekker budget dus allemaal! (en ja, ik weet het, het zijn de ABN Amro kleuren, maar dat is per ongeluk, haha)

Werkwijze
1. Doe een basecoat op
2. Knip 10 kleine stukjes plakband van de rol af
3. Plak er één over de helft van elke nagel (tip: je kunt zelf kiezen of je het horizontaal of verticaal doet, maar variëren of zelfs scheef plakken is ook leuk! Dat kun je ook doen door niet altijd preies de helft af te plakken, maar ook een keer een kleiner of groter deel)
4. Lak nu het deel van de nagel dat je niet hebt afgeplakt met de eerste kleur


5. Haal het plakband eraf
6. Laat je nagels drogen
7. Als ze echt helemaal droog zijn knip je 10 nieuwe stukjes plakband af
8. Deze plak je over het gelakte deel van de nagel


9. Lak nu het nog ongelakte deel in de andere kleur
10. Haal het plakband eraf
11. Doe een topcoat op en klaar zijn je colour blocking nails!



Easy as that en supervrolijk! Ik laat jullie ook nog een keer zien hoe je marble nails maakt zonder water, dat past ook wel binnen deze trend. :)

TIP #1: Als je het jezelf iets moeilijker wilt maken kun je het natuurlijk ook proberen met 4 verschillende kleuren lak per nagel!

TIP #2: Als je het leuk vindt kun je met een tip painter een lijntje trekken op de scheiding van de kleuren.

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Leuk, moet je doen! Ik raad je wel aan van tevoren te controleren of de kleuren niet te associëren zijn met één of ander bedrijf of zo, haha.

      Verwijderen